Jedinstveni europski broj za hitne službe 112 u Hrvatskoj uveden je 11. veljače 2005. godine, a od tada je zabilježeno više od 37 milijuna poziva. Sustav koji nikada ne
spava – dostupan 24/7/365
Sustav 112 u Republici Hrvatskoj djeluje unutar Ravnateljstva civilne zaštite Ministarstva unutarnjih poslova i neprekidno (24/7/365) osigurava zaprimanje
dojava na jedinstveni europski broj za hitne službe 112 putem telefona, SMS poruka i e-poziva iz vozila.
Besplatnim pozivom na broj 112 u svim državama članicama Europske unije možete zatražiti pomoć hitnih službi (policije, vatrogasaca, hitne medicinske
službe), a prema potrebi angažiraju se i drugi nadležni sudionici i operativne snage sustava civilne zaštite.
Značajna je i sposobnost zaprimanja hitnih poziva na stranim jezicima – i to na njih 5 – engleski, njemački, talijanski, mađarski i slovački, a čime se doprinosi
sigurnosti naših turista i promociji Hrvatske kao sigurnog turističkog odredišta.

Jedinstveni europski broj za hitne službe 112 u Hrvatskoj uveden je 11. veljače 2005. godine,
a od tada je zabilježeno više od 37 milijuna poziva.
Sustav koji nikada ne spava – dostupan 24/7/365
Sustav 112 u Republici Hrvatskoj djeluje unutar Ravnateljstva civilne zaštite Ministarstva unutarnjih
poslova i neprekidno (24/7/365) osigurava zaprimanje dojava na jedinstveni europski broj za hitne
službe 112 putem telefona, SMS poruka i e-poziva iz vozila.
Besplatnim pozivom na broj 112 u svim državama članicama Europske unije možete zatražiti pomoć
hitnih službi (policije, vatrogasaca, hitne medicinske službe), a prema potrebi angažiraju se i drugi
nadležni sudionici i operativne snage sustava civilne zaštite.
Značajna je i sposobnost zaprimanja hitnih poziva na stranim jezicima – i to na njih 5 – engleski, njemački,
talijanski, mađarski i slovački, a čime se doprinosi sigurnosti naših turista i promociji Hrvatske kao
sigurnog turističkog odredišta.
Broj 112 zovite ako je potrebna intervencija bilo koje hitne službe
Besplatnim pozivom na broj 112 možete zatražiti pomoć hitnih službi u Republici Hrvatskoj: policije, vatrogasaca, hitne medicinske službe, službe traganja i
spašavanja na moru te pomoći na cestama.
Jedinstveni europski broj za hitne službe 112 u Republici Hrvatskoj djeluje unutar Ravnateljstva civilne zaštite Ministarstva unutarnjih poslova i neprekidno
(24/7/365) osigurava zaprimanje dojava putem telefona, SMS poruka i e-poziva iz vozila, a kao dio sustava 112 obavlja dodatne zadaće iz djelokruga civilne
zaštite.
Operater na broju 112 odmah po uspostavi poziva dobiva podatak o lokaciji pozivatelja te postupa na temelju utvrđenih standardnih operativnih postupaka,
komunikacijskih protokola ili sporazuma.
Na broj 112 primaju se e-pozivi (eCall) iz vozila u slučaju prometne nesreće. E-poziv je hitni poziv iz vozila na broj 112, koji se uspostavlja automatskim
aktiviranjem senzora ugrađenih u vozilo ili ručno, i koji putem javnih pokretnih komunikacijskih mreža prenosi standardizirani minimalni skup podataka te
uspostavlja audio kanal između vozila i Centra 112.
Omogućeno je i traženje pomoći slanjem SMS poruka na broj 112, što je namijenjeno prvenstveno osobama koje ne mogu govornim pozivom uspostaviti
komunikaciju s operaterom: gluhim i nagluhim osobama, osobama s poremećajem govora i osobama koje u trenutku pozivanja nisu u mogućnosti ostvariti
govornu vezu.
Značajna je sposobnost zaprimanja hitnih poziva na stranim jezicima (engleski, njemački, talijanski, mađarski i slovački), a čime se doprinosi sigurnosti naših
turista i promociji Republike Hrvatske kao sigurnog turističkog odredišta.
Prednost korištenja jedinstvenog broja za hitne službe 112 je da se jednim hitnim pozivom praktički alarmira više službi, jer nakon dojave na broj 112 operater
prenosi dojavu svim nadležnim službama potrebnim u konkretnom slučaju. Time se štedi vrijeme, jer s mjesta događaja nije potrebno pojedinačno zvati svaku
službu. Nadalje, dispečerima hitnih službi omogućava se neometan rad, jer operater na broju 112 prema istima “filtrira” zlonamjerne, nenamjenske ili opetovane
pozive (kada se jedan slučaj višestruko dojavljuje od različitih očevidaca).

Kada nazovete broj 112 operater će vas zapitati:
- ŠTO se dogodilo?
- GDJE se dogodilo?
- IMA li ozlijeđenih i koliko?
Dodatna pitanja:
- KAKVU pomoć žurno trebate?
- Je li potrebna pomoć za izvlačenje osoba (npr. iz prometnog sredstva ili s teško dostupnog mjesta/terena)?
- KAKVE su okolnosti na mjestu nesreće: požar, istjecanje opasnih tvari, oštećene plinovodne ili električne instalacije, druga opasnost?
- TKO ZOVE?
Trebate li pomoć samo jedne hitne službe, operater će proslijediti vaš poziv traženoj hitnoj službi.