Kućni red škole
Članak 1.
Kućnim redom Osnovne škole Pirovac (u daljnjem tekstu: Škola) utvrđuju se:
– pravila sigumosti, kontrola ulaska i izlaska iz Škole, zaštite od socijalno neprihvatljivih oblika ponašanja, diskriminacije, neprijateljstva, nasilja i druge sigurnosne mjere
– pravila ponašanja u Školi, unutarnjem i vanjskom prostoru (u školskom dvorištu i na školskom igralištu) kod ostvarivanja izvanučioničke nastave izvan Škole (posjeti institucijama, izleti, ekskurzije i dr.)
– pravila međusobnih odnosa učenika
– pravila međusobnih odnosa učenika i radnika Škole
– radno vrijeme
– postupanje prema imovini
– druga pitanja od važnosti za rad Škole
Članak 2.
Odredbe ovog kućnog reda odnose se na sve osobe za vrijeme njihova boravka u školskim prostorima.

Članak 3.
Izrazi u ovom Kućnom redu navedeni u muškom rodu neutralni su i odnose se jednako na muške i ženske osobe.

Članak 4.
– S odredbama Kućnog reda razrednici su dužni upoznati učenike i njihove roditelje odnosno skrbnike na početku svake školske godine.
– Ravnatelj je dužan upoznati radnike s odredbama ovog Kućnog reda.
– Ovaj Kućni red ističe se na vidljivom mjestu u Školi i na mrežnoj stranici Škole.

Članak 5
Ravnatelj i radnici Škole dužni su skrbiti za siguran boravak i rad u Školi te poduzimati odgovarajuće mjere sigurnosti u skladu s propisima, uputama, obavijestima nadležnog ministarstva i internim aktima Škole.

Članak 6
Mjere sigurnosti iz članka 5. ovog Pravilnika provode se:
– kontrolom ulaska i izlaska iz Škole prema Protokolu o kontroli ulaska i izlaska u školskim ustanovama te uputama, odnosno odlukama ravnatelja kojima su određene mjere, način i izvršitelji provedbe
– određivanjem ulazaka i izlazaka učenika tijekom odmora učenika
– obaveznom prethodnom najavom roditelja i drugih posjetitelja prije dolaska u Školu, osim u opravdanim i hitnim slučajevima kada je moguć ulazak u Školu prema odobrenju ravnatelja ili ovlaštene osobe od strane ravnatelja
– donošenjem i primjenom Plana sigurnosti Škole kojim će biti definirane potrebne mjere sigurnosti određene na temelju Procjene postojećeg stanja i analize rizika
– kontinuiranim i pravodobnim informiranjem roditelja i učenika o mjerama sigurnosti
– obveznim provođenjem simulacije evakuacije i drugih kriznih situacija najmanje dva puta godišnje
– formiranje i rad školskog sigurnosnog tima za evakuaciju i analizu, odnosno predlaganje poboljšanja mjera sigurnosti
– suradnjom s osnivačem, policijom, vatrogascima, liječničkim timovima i drugim relevantnim dionicima
– drugim mjerama koje se provode u skladu s aktualnom situacijom, propisima, uputama i obavijestima ravnatelja odnosno drugih relevantnih institucija

Članak 7
(l) Za vrijeme radnog vremena u Školi poslove dežurstva s učenicima obavljaju učitelji u skladu s odlukom o tjednom i godišnjem zaduženju kao ostale poslove koji proizlaze iz neposrednog odgojno-obrazovnog rada.
(2) Mjesto, trajanje i raspored dežurstava s učenicima određuje ravnatelj.
(3) Raspored dežurstava učitelja s učenicima objavljuje se na oglasnoj ploči Škole.

Članak 8
Osim dežurstva iz članka 7. ovog Pravilnika, poslove dežurstva prema potrebi obavlja i tehničko osoblje prema odluci ravnatelja kojom se određuju mjesto, način, trajanje i raspored dežurstva.

Članak 9
Na oglasnoj ploči Škole i drugom vidljivom mjestu u Školi istaknuti su telefonski brojevi policije, vatrogasaca, hitne pomoći i Državne uprave za zaštitu i spašavanje.

Članak 10
Radnici i učenici Škole dužni su kulturno se odnositi prema roditeljima i drugim osobama koje borave u Školi.

Članak 11
U prostoru Škole zabranjeno je:
– promidžba i prodaja proizvoda koji nisu u skladu s ciljevima odgoja i obrazovanja
– pušenje
– pisanje po zidovima i inventaru Škole
– bacanje papira, žvakačih guma i slično izvan koševa za otpatke
– unošenje i konzumiranje alkohola, narkotičkih sredstava, psihoaktivnih tvari i slično
– unošenje sredstava, opreme i uređaja koji mogu izazvati požar ili eksploziju
– nošenje oružja
– unošenje predmeta koji mogu izazvati ozljedu (nožići, odvijači, britvice i sl.), osim potrebnog nastavnog pribora
– igranje igara na sreću i sve vrste kartanja
– unošenje tiskovina nepoćudnog sadržaja
– bez odobrenja ravnatelja dovesti učenike druge Škole i druge osobe
– dovođenje životinja u prostorije i okoliš Škole
– svi oblici psihičkog i fizičkog nasilja i drugi oblici neprimjerenog ponašanja

Članak 12
(1) U prostorima Škole zabranjeno je svako neovlašteno audio i/ili video snimanje radnika Škole, učenika, roditelja/skrbnika i ostalih osoba, bez njihovog znanja i odobrenja.
(2) Ravnatelju Škole mora se najaviti svako audio i/ili video snimanje, a snimanje se može obavljati uz odobrenje ravnatelja i suglasnost osoba iz stavka 1. ovoga članka te roditelja za učenike.

Članak 13
(1) U Školi je svakome zabranjeno izražavanje diskriminacije na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, političkog ili drugog uvjerenja, nacionalnog ili socijalnog podrijetla, imovnog stanja, članstva u građanskim udrugama, obrazovanja, društvenog položaja, bračnog ili obiteljskog statusa, dobi, zdravstvenog stanja, invaliditeta, genetskog nasljeđa, rodnog identiteta, izražavanja ili spolne orijentacije.
(2) U Školi je zabranjen svaki oblik nasilja, izražavanja neprijateljstva, nesnošljivosti ili drugog neprimjerenog ponašanja.
(3) Osobe koje se ponašanju suprotno stavcima 1. i 2. ovoga članka treba upozoriti na neprimjerena ponašanja i zamoliti ih da napuste prostor Škole. U slučaju da ne postupe tako treba pozvati policiju.
(4) Učenicima koji se ponašaju suprotno stavcima 1. i 2. ovoga članka izriču se pedagoške mjere odnosno postupa u skladu s propisima.

Članak 14
(1) Učenici mogu boraviti u Školi samo u vrijeme određeno za nastavu i ostale oblike odgojno-obrazovnog rada.
(2) Učenik je dužan doći u Školu najkasnije pet minuta prije početka nastave, a napustiti Školu najkasnije 15 minuta nakon završetka školskih obveza.

Članak 15
Učenik je dužan:
– kulturno se ponašati za vrijeme boravka u Školi i izvan nje
– uvažavati i poštivati drugoga te pružiti pomoć ako je potrebno
– njegovati humane odnose među učenicima, učiteljima i drugim radnicima Škole
– održavati čistima i urednima prostore Škole
– dolaziti uredan u Školu
ODIJEVANJE DJEVOJČICA
(pokrivena ramena, trbuh i koljena; bez šminke, bojanja kose, lakiranja i umjetnih noktiju; primjerene tajice i prikladne majice)
ODIJEVANJE DJEČAKA
(hlače koje pokrivaju koljena)
ODJEĆA za dječake i djevojčice
(bez neprimjerenih natpisa i slika)
OBUĆA za dječake i djevojčice
(bez natikača)
– mirno ući u učionicu najmanje pet minuta prije početka nastave i pripremiti se za rad
– čuvati imovinu koju koristi te imovinu drugih učenika i radnika Škole
– poštovati pravila školskog života i rada
– čuvati i oplemenjivati školski okoliš
– ne unositi predmete u školu kojima bi mogao remetiti nastavu i ugrožavati sigunost u razredu ili Školi

Članak 16
(l) Na znak za početak nastave učenici su obvezni biti na svojim mjestima i pripremiti pribor za rad.
(2) Učenik ima svoje mjesto rada koje može promijeniti samo uz dopuštenje razrednika – predmetnog učitelja.
(3) U kabinete učenici ulaze isključivo s učiteljem.
(4) Učenici koji su zakasnili na nastavu, trebaju tiho ući u učionicu i ispričati se učitelju.
(5) Za vrijeme nastave učenici mogu napustiti učionicu samo uz dopuštenje učitelja.

Članak 17
(1) Tijekom nastave učenici ne smiju razgovarali, šaptati, dovikivati se, prepirati i šetati po razredu.
Učenik koji želi nešto pitati ili priopćiti, treba svoju namjeru pokazati dizanjem ruke.
(2) Učenik kojega je učitelj prozvao, dužan je ustati.
(3) Na nastavi učenik ne smije koristiti laptop, mobitel, pametni sat i druge slične uređaje osim ako je to prethodno odobrio učitelj.
(4) Prije početka nastavnog dana učenici odlažu mobitele na za to predviđena mjesta, a iste uzimaju natrag tek po završetku nastavnog dana.
(5) Ukoliko učenici ne poštuju navedeno u prethodnim stavcima nakon tri usmena upozorenja izriče se pedagoška mjera.

Članak 18
(l) U razrednom odjelu tjedno razrednik određuje dva redara prema abecednom redoslijedu.
(2) Redari obavljaju sljedeće zadatke:
– pripremaju učionicu za nastavu, brišu ploču i donose prema potrebi nastavna sredstva i pomagala
– prijavljuju učiteljima početkom svakoga nastavnog sata nenazočne učenike
– izvješćuju o nađenim predmetima učitelja, a predmete (knjige, bilježnice, olovke, odjeću, nakit i slično) odnose na za to određeno mjesto u Školi
– izvješćuju predmetnog učitelja o oštećenjima koja su zatečena po ulasku u razred
– nakon završetka nastave posljednji napuštaju učionicu uz prethodnu provjeru ispravnosti učionice, oštećenja zidova, klupa, stolica i drugog inventara, a o uočenim oštećenjima izvješćuju predmetnog učitelja
(3) Učenika koji se ne pridržava reda, redar je dužan prijaviti dežurnom učitelju.

Članak 19
(1) Učenici imaju pravo na veliki odmor i male odmore između nastavnih sati.
(2) Mali odmor traje pet minuta, a veliki odmor 15 minuta.
(3) Za vrijeme malih odmora učenici ne smiju napuštati školsku zgradu, a za vrijeme velikog odmora ne smiju napuštati školsko dvorište kroz igralište.
(4) Za vrijeme odmora WC-e se isključivo koriste za obavljanje nužde, a zabranjeno je nepotrebno zadržavanje.

Članak 20
U međusobnim odnosima učenici:
– trebaju se ponašati kulturno i prijateljski prema drugim učenicima Škole
– trebaju pružati pomoć i dati primjeren savjet drugim učenicima u skladu s njihovim mogućnostima
– dužni su omogućiti drugim učenicima iznošenje svog mišljenja
– trebaju informirati druge učenike o događajima u Školi (prenijeti informaciju o domaćoj zadaći i ostalim obvezama)
– ne smiju ometati druge učenike u učenju i praćenju nastave
– trebaju poštovati spolnu ravnopravnost i druge različitosti

Članak 21
Međusobne sporove učenici ne smiju rješavati svađom i fizičkim obračunom, uvrjedama, širenjem neistina i sl.
U slučaju međusobnog spora učenici su dužni zatražiti pomoć razrednika ili dežurnog učitelja.

Članak 22
(1) Učenici su dužni kulturno se odnositi prema učiteljima i drugim radnicima Škole te pozdraviti radnike Škole u školskom prostoru i izvan njega.
(2) Kod ulaska u Školu ili izlaska iz Škole učenici trebaju dati prednost starijim osobama.

Članak 23
(1) Učenici smiju samo uz dopuštenje učitelja ili drugih radnika Škole ulaziti u zbornicu, ured ravnatelja i tajnika.
(2) Kod ulaska u učionicu ili drugi prostor u kojemu se tada održava nastava, učenik treba pokucati, a zatim tiho ući i priopćiti učitelju razlog dolaska.
Zadatak odnosno obavijest zbog koje je došao, može obaviti uz odobrenje učitelja.

Članak 24
Učitelj ne smije za vrijeme nastave učenika poslati izvan učionice u svrhu kažnjavanja.

Članak 25
Radno vrijeme Škole je od 7,00 do 15,00 sati.
Početak smjene je u 8,00 sati, a završetak u 13,55 sati.

Članak 26
(1) Radnici su dužni dolaziti na posao i odlaziti s posla na vrijeme, prema rasporedu radnog vremena.
(2) Evidencija radnog vremena vodi se prema pravilniku kojim je propisana evidencija radnog vremena za radnike školskih ustanova.

Članak 27
(1) Roditelji mogu razgovarati s učitetjima u vrijeme informacija ili u vrijeme koje odredi razrednik, odnosno predmetni učitelj odnosno stručni suradnik uz prethodnu najavu ili na poziv od strane Škole.
(2) Obavijest o održavanju informacija objavljena je na vidljivom mjestu u Skoli te na mrežnoj stranici Škole.

Članak 28
Raspored radnog vremena ravnatelja, tajnika, voditelja računovodstva i stručnih suradnika navodi se na vratima ureda.

Članak 29
Pisani materijali, nastavna sredstva i pomagala koriste se u školi za vrijeme radnog vremena, a u slučaju potrebe i izvan radnog vremena i Škole samo uz odobrenje ravnatelja.

Članak 30
Radnici, učenici i druge osobe koje borave u školi, dužne su skrbiti o imovini škole prema
načelu dobroga gospodara.

Članak 31
(1) Radnici i učenici moraju se racionalno koristiti sredstvima Škole koja su im stavljena na raspolaganje.
(2) Svaki uočeni kvar na instalacijama električne struje, plina ili vodovoda, grijanja ili drugi kvar radnici su obvezni prijaviti ravnatelju, a učenici razredniku, dežurnom učitelju, ravnatelju ili tajniku.

Članak 32
Nakon isteka radnog vremena radnici su dužni pospremiti radne materijale, zatvoriti prozore, isključiti električne aparate i zaključati radne prostorije.

Članak 33
Učenici su dužni čuvati udžbenike i druga obrazovna i nastavna sredstva, a knjige posuđene u knjižnici pravodobno neoštećene vratiti.

Članak 34
Kod napuštanja školskog prostora radnici i učenici trebaju odnijeti svoje stvari.

Članak 35
Učenici i druge osobe odgovaraju i nadoknađuju štetu koju učine na imovini Škole prema Zakonu o obveznim odnosima, a radnici Škole i prema Zakonu o radu.

Članak 36
Ovaj Kućni red stupa na snagu dan nakon dana objave na oglasnoj ploči škole te se u roku od pet dana od stupanja na snagu objavljuje na mrežnoj stranici Škole i ističe na vidljivom mjestu u Školi.

Članak 37
Ovaj Kućni red može se mijenjati i dopunjavati samo na način i prema postupku na koji je donesen.

Članak 38
Stupanjem na snagu ovog Kućnog reda prestaje važiti Kućni red od 27. ožujka 2015.
Klasa: 012-03/15-01/03
Ur.broj: 2182/1 -12/1 -9/15-01

Kućni red objavljen je na oglasnoj ploči Škole dana 28. ožujka 2025., a stupio je na snagu dana 29. ožujka 2025. godine.
Klasa: 012-03/15-01/03
Ur.broj: 2182/1 -12/1 -9/15-01
Pirovac, 28. ožujka 2025.